لینوکس چیست و چرا باید آن را استفاده کنیم
نوشته شده توسط : ابرهاست

 لینوکس چیست و چرا باید آن را استفاده کنیم

 

 

Image result for ‫لینوکس چیست و چرا باید آن را استفاده کنیم‬‎

 

 

 

 

سیستم عامل ویندوز، نرم افزارهایی مانند فتوشاپ و حتی یک فونت ساده مثل تاهوما کالای تجاری محسوب می شوند و سازنده در قبال فروش آن وجه نقد طلب می کند.
به دلیل تحریم های اقتصادی که گریبانگیر جامعه ماست سازندگان اکثر نرم افزارهای تجاری سامانه فروش و خدمات پس از فروش در ایران ندارند، همچنین در بسیاری موارد خرید این نرم افزارها به دلیل گران بودن دلار دارای عدم توجیه اقتصادی است.
استفاده از این نرم افزارها بدون پرداخت وجه آن مصداق عدم رعایت حق الناس است، حال تحت هر عنوان و بهانه ای که می خواهد باشد. همچنین این نرم افزارها عموما بدون کد منبع فروخته می شوند و نه تنها خریدار که حتی افراد خبره در برنامه نویسی نرم افزارهای کامپیوتری قادر به کشف اتفاقات پشت پرده این برنامه ها نیستند

 


 راه حل چیست

 


برای مورد اول یا همان ویندوز خوشبختانه نه تنها سیستم عامل رایگان بلکه سیستم عاملی بسیار قدرتمند و با کیفیت تر از ویندوز را میتوان به راحتی تهیه و مورد استفاده قرار داد. سیستم عامل لینوکس که تحت توزیع های متعددی مانند فدورا و اوبونتو عرضه می شود نه تنها رایگان است بلکه از قدرت، امنیت و کیفیت بالاتری نسبت به ویندوز برخوردار است.
خوشبختانه از برنامه های بسیار عادی مانند پخش صوت و فیلم گرفته تا word و فتوشاپ نسخه های معادل و رایگان آنها موجود است، به طور مثال نرم افزار گمپ GIMP معادل بسیار قدرتمندی برای فتوشاپ محسوب می شود. هر چند از آنجا که این برنامه بسیار حرفه ای است میبایستی برای کار با آن و کشف قابلیت های آن وقت زیادی صرف یادگیری آن بکنید

 

سایر برنامه ها


برای سایر برنامه های نیز چنین امکانی فراهم است، تنها باید به این نکته توجه داشته باشید که دل کندن از محیط ویندوز و عادت کردن به محیط لینوکس زمان می خواهد اما ارزش آن را دارد که حق هیچ انسانی را زیر پا نگذارید. همچنین در محیط لینوکس اکثریت برنامه ها به وسیله جوامع کاربری توسعه داده می شوند و در مورد برنامه های خیلی تخصصی ممکن است همه چیز از اول فراهم نباشد و در چنین شرایطی خودتان باید آستین بالا بزنید و کمبودها را جبران کنید.

 

 

گنو/لینوکس

گنو/لینوکس جزو سیستم‌عامل‌هایی است که تاریخچه‌ی آن مفصل بوده و شامل سیستم‌فایل پیچیده‌ای است. در ابتدا ذهن خود را با تاریخچه‌ی این سیستم‌عامل درگیر نکنید و این نکته را هم در نظر بگیرید که برای شروع کار  جهت درک این سیستم‌عامل نیازی نیست که زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی را یاد بگیرید. به طور خلاصه، لینوکس سیستم‌عاملی متن‌باز و دارای انواع مختلفی از توزیع‌ها است که هرکدام از آن‌ها به نوبه‌ی خود دارای ویژگی‌ها و برترهایی است. در حالی که ویندوز سیستم‌عاملی گسترش یافته و مک هم سیستم‌عاملی مجلل و زیبا است، در مقابل می‌توان گفت لینوکس تمامی ویژگی‌های این سیستم‌عامل‌ها را به همراه دارد. همه‌ی این قابلیت‌ها در یک جمله خلاصه می‌شود: لینوکس قابل تنظیم و سفارشی کردن است. 

 

 





:: برچسب‌ها: لینوکس چیست و چرا باید آن را استفاده کنیم,server ارزان, آپديت نود 32فروش سرور نود32,خريد سرور وارکرافت,خريد سرور وارز ,خريد سرور ,پي سي وب هاست,adminwebhost , ir,buy-host , in,وي پي اس خريد ,ويندوز سرور 2012 خريد سرور, ويندوز خريد, سرور و هاست,p30webhost , com ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: